Ha az iskolai büfékben egészséges ételeket is árusítanak,nem jelenti azt, hogy a gyerekek meg is vásárolják azokat. Bizonyos esetekben azonban például egy friss, ép gyümölcs vonzó látványa egészségesebb étel vásárlására ösztönözheti a gyerekeket. A Cornell Központ Gyermektáplálkozási Programjának (BEN Központ) új tanulmánya arra az eredményre jutott, hogy az iskolai étkezdékben az almaszósz és gyümölcskoktélok látványa arra ösztönözte a diákokat, hogy cukros rágcsálnivalókat, kekszeket, jégkrémszeleteket és hasonló édességeket válasszanak, miközben a zöldbab és a banán látványának hatására sokkal egészségesebb ételeket választottak maguknak.
„A tanulmány eredményeiből egyértelműen arra lehet következtetni, hogy akár egyetlen zöldség, vagy gyümölcs látványa erősen befolyásolni tudta a gyerekek ételválasztását” - mondta Andrew Hanks, a BEN Központ posztdoktori kutatója. „Ez a megfigyelés akkor is igaz maradt, ha a diákok nem is a pulton lévő zöldséget, vagy gyümölcsöt választották, de az egészséges étel puszta látványának hatására mégis egészségesebb étel mellett döntöttek” - tette hozzá David Just, a BEN Központ társigazgatója, a tanulmány egyik szerzője. A kutatók feltételezése szerint az almaszósz és a gyümölcskoktélok édes természete vezethette a diákokat arra, hogy magas cukortartalmú, egészségtelen ételeket válasszanak. Ez a jelenség azonban fordítva is működött, így a friss zöldbab és a banán hatására maguk is egészségesebb ételeket vettek magukhoz. A BEN központ kutatói a felméréseket két New York állambeli iskola diákjai között végezték. A tanulmányt teljes terjedelmében az Agricultural and Resource Economics Review című mezőgazdasági szakfolyóiratban tették közzé.