Amint arról Heather Seid, a New York-i Lenox Hill Kórház táplálkozási szakembere beszámolt, az emberek általában úgy vélik, hogy az egészséges ételek ízetlenek, és nem lehet tőlük jól lakni. A mostani vizsgálatból azonban az derült ki, hogy ha kellően izgalmas módon van körülírva egy zöldség, akkor többen kapnak kedvet hozzá.
Szappanos hajmosás - a haj életre kel > > >
A Stanford Egyetemen végzett kutatás során Bradley Turnwald egy egyetemi büfében figyelte meg, mennyi zöldség fogy, ha más-más névvel illetik őket. A kísérlet során négy elnevezést használtak: először simán a zöldség neve volt kiírva, például zöldbab vagy répa. Másodszor az egészséges mivoltát hangsúlyozták a zöldségnek, például hozzáadott cukor nélküli répa vagy alacsony szénhidráttartalmú bab. A harmadik alkalommal valami pozitívumot is mellétettek még, például magas oxidánstartalmú vagy „okos választás”, végül a negyedik alkalommal egy vonzó fantázianévvel látták el a zöldségeket, ám maguk a termékek minden esetben ugyanúgy készültek és ugyanúgy néztek ki.
Nyár a fül-orr-gégész szemével > > >
A JAMA Internal Medicine című lapban közzétett kísérlet során az derült ki, hogy a fantázianevek hatására 25 százalékkal többen választották az adott ételt, mint amikor a sima zöldségnév szerepelt a kiírásban, és 33 százalékkal többen, mint akkor, amikor az egészséges mivolta volt hangsúlyozva, vagyis csupán egy apró változtatás kellett ahhoz, hogy több ember döntsön az egészséges termék mellett. A szakemberek szerint ki kellene aknázni ezt a lehetőséget, mert így sokkal több embert lehetne rávenni a kellő mennyiségű zöldségfogyasztásra, és ebből kifolyólag az egészségesebb táplálkozásra.