Nemzetközi adatok vizsgálatával talált választ Nicole Else-Quest, a pennsylvaniai Villanova Egyetem pszichológia professzora arra a jelenségre, hogy a nők miért választanak általában ritkábban olyan hivatást, mint a matematikus, mérnök, tudós stb.
A lányok azokban az országokban, ahol a női egyenjogúság elfogadott, jobban teljesítenek a matematikai tesztekben. Azokban az országokban is igaz ez, ahol több nő van kulcsfontosságú vagy stratégiai pozícióban.
„A nők matematikai alsóbbrendűségével kapcsolatos sztereotípiák szemben állnak a tényleges tudományos adatokkal. Az eredmények azt mutatják, hogy a lányok ugyanolyan szinten teljesítenek, mint a fiúk, amint helyes oktatási eszközöket alkalmaznak náluk, és ha megismertetik velük azokat a nőket, akik jeleskedtek a matematikában” – tette közzé sajtóközleményében Else-Quest.
A kutató és munkatársai két korábbi, matematikával kapcsolatos tanulmány 69 ország több százezer 14-16 éves diákjára vonatkozó adatát elemezte. „Ez a metaelemzés megmutatta, hogy a tanterv minősége hat a gyerekek tudására, így az iskoláknak, tanároknak és családoknak kell értékelniük a lányok tanulási teljesítményeit matematikából, hiszen ha ösztönözik őket, ugyanolyan jól teljesítenek, mint a fiúk” – mondta Else-Quest.