A baltimore-i Johns Hopkins Egyetem pszichológusai kísérletükben kétszáz négyévest teszteltek, akik még nem tanultak matematikát. A gyerekekkel felvillanó kék és sárga pontokat nézettek számítógépen, és megkérdezték tőlük, melyik színt látták többször. Ezután tárgyakat kellett megszámolniuk, és meg kellett határozniuk, két szám közül melyik a nagyobb. Számolási készségüket is tesztelték, például szorzási feladatokat végeztettek velük.
A szakemberek a szülőket kikérdezték gyermekük szókincséről, amire azért volt szükség, mert általánosságban úgy vélik, hogy a matematikai és a nyelvi készségek az általános intelligenciában összekapcsolódnak.
A Developmental Science folyóiratban megjelent tanulmányból kiderült, hogy azok a gyerekek teljesítettek a legjobban a matematikai tesztekben, akik a legmagasabb pontot érték el a színes pontos feladatban.
A kutatást vezető Dr. Melissa Libertus elmondta, a korábbi kutatások arra utaltak, hogy a jobb számérzékkel rendelkező gyerekeknek egyszerűen a jobb matematikai oktatás miatt volt fejlettebb ez a készségük. Most azonban bebizonyosodott, hogy a számérzék és a matematikai készség közötti összefüggés már a formális matematikai oktatás megkezdése előtt is fennáll. A kérdés az, hogy vajon a gyermekek számérzékének javításával fejleszthető-e későbbi matematikai készségük.
A számolási készség alapvető emberi tulajdonság. Ennek segítségével becsüljük meg például azt, hogy hány szék van a moziban, vagy hány ember lehet egy tömegben.