Amint azt a kutatást vezető Dieter Wolke, a Warwick Egyetem professzora kifejtette, mindez ellentmond annak, amit a legtöbb ember gondol a bántalmazókról, ezek a gyerekek ugyanis nem zavart lelkű gonosztevők, hanem nagyon is számító manipulátorok. Noha a vizsgálatnak számos hiányossága van, és a rémálmok mögötti okokat nem vizsgálták ki egyértelműen a szakemberek, az továbbra is elmondható, hogy a bántalmazás és a rossz álmok között szoros összefüggés van, és azok a gyerekek, akiket rendszeresen ér valamilyen inzultus az iskolában, gyakran felriadnak éjszaka, időnként hangosan kiabálnak is, ráadásul ilyenkor szinte lehetetlen őket felébreszteni, reggel meg már semmire nem emlékeznek az egészből.
A kutatás során a szakemberek több mint 6400 angliai gyereket kísértek figyelemmel, akiket arról kérdeztek, érte-e őket iskolai bántalmazás 8 és 10 éves koruk között, illetve, hogy voltak-e alvásproblémáik 12 éves korukban. Összességében 24 százalékuk számolt be rémálmokról és 9 százalékuk arról, hogy álmában gyakran kiabált is, és az eredmények azt mutatták, hogy ezek az alvásproblémák nagyobb arányban jelentkeztek azoknál a gyerekeknél, akiket pár évvel korábban zaklattak az iskolatársaik.
Robert Faris, a Kalifornia Egyetem munkatársa úgy véli, a vizsgálat eredményei egybecsengenek azokkal a korábbi megfigyelésekkel, miszerint a kortársak által csúfolt és kiközösített gyerekek körében gyakoribb a stressz, a szorongás és a depresszió előfordulása. A tanulmány készítői szerint nagyon fontos, hogy a fenti összefüggéssel a gyerekgyógyászok is tisztában legyenek, hiszen így könnyebben tudják segíteni a náluk jelentkező gyerekek mentális problémáit.
A szülőknek is nagy figyelmet kéne minderre fordítani, hiszen a bántalmazott gyerekek sokszor nem beszélnek otthon a gondjaikról, mert úgy vélik, a szülők úgysem tudnak azon segíteni, ami általában igaz is. Éppen ezért azoknak a szülőknek, akiknek a gyereke gyakran alszik nyugtalanul, érdemes jobban odafigyelni gyermekük társas kapcsolataira, és ha nem is direktbe rákérdezni, hogy bántják-e az iskolában, de olyan szituációkat előidézni, ahol mindez magától szóba kerül. A kutatás eredményeiről a szerzők a Gyermekgyógyász Akadémiai Társaságok Vancouverben megrendezett éves találkozóján számoltak be a nagyközönség előtt.