A kutatók megfigyelése szerint a kísérlet azon résztvevői, akik rossz híreket hallottak, körülbelül átlagosan 40 százalékkal több ételt fogyasztottak, mint a semleges híreket hallgató társaik, továbbá a kutatók azt is észrevették, hogy a rossz hírek hatására a résztvevők jellemzően magasabb kalóriatartalmú ételeket választottak. A kísérlet során a résztvevőknek azt mondták, hogy egy újfajta édességet kell letesztelniük, és két tálat tettek eléjük. A kutatók azt állították, hogy az egyik tálban magasabb, a másikban pedig alacsonyabb kalóriatartalmú M&M’s cukorka van, pedig valójában semmi különbség nem volt a két tál édesség között.
A teszt előtt azonban a résztvevőknek posztereket mutattak, melyek vagy semleges tartalmúak, vagy nyomorgással, szenvedéssel kapcsolatos témájúak voltak. A kutatók megfigyelték, hogy a negatív tartalmú posztereket megtekintő résztvevők közel 70 százalékkal nagyobb arányban választottak a magas kalóriatartalmú édességből, míg azok a résztvevők, akik semleges tartalmú posztereket néztek, ők ugyanis egyforma arányban választottak a magas és az alacsony kalóriatartalmú cukorkából.
„A kísérletből egyértelműen kiderült, hogy a tesztalanyok nem az ízük miatt választották a több kalóriát tartalmazó édességet, mivel a két tálban teljesen egyforma cukorkák voltak. Minden kétséget kizáróan bebizonyosodott, hogy a rossz hírek hatására az emberek több, és kalóriadúsabb ételekkel próbálnak kompenzálni” - magyarázta Juliano Laran, a Miami Egyetem Üzleti Iskolájának marketing docense, a tanulmány szerzője. A teljes tanulmányt a Psychological Science című pszichológiai szakfolyóirat legújabb számában publikálták.