
A kutatás résztvevőinek 94%-a talált örömet a csínytevésekben, 72% szerint a pajkos emberek pedig általában viccesebbek. A felmérés eredménye szerint a válaszadók 84%-a szerint a kor nem akadály, és az emberek 50 év felett is hasonlóan csintalankodhatnak.

Louise Adams pszichológus, a felmérés vezetője szerint soha nem késő megtanulni, hogyan kell pimaszkodni: „Annak ellenére, hogy az emberek széles körben úgy tartják, hogy a kor növekedésével egyre elfoglaltabbak lesznek, a folyamat megfordítható. A kutatás rávilágít, hogy a legpajkosabbak nem a tinédzserek, hanem a harmincasok.”
Nem nagy meglepetésre a férfiak inkább hajlamosak valami csintalanságra az ellenkező nem rovására, mint a nők (40 és 29%). Az viszont meglepő, hogy a partnerük egy barátjával való flörtölés miatt a nőknek csak mintegy 11%-a érez bűntudatot, míg a férfiaknál ez az arány 29%-ra tehető.
A csibészkedés fő oka az ausztrálok számára a stresszoldás; 38%-uk szerint ez átsegíti őket a rossz híreken, melyet a világválság okoz.
Emma Stirling dietetikus szerint aggasztó, hogy a megkérdezettek 38%-a a nassolást is használja, ha fel akarja oldani az őt érő stresszt. „Nem meglepő, hogy az emberek evésben élik ki bűnös vágyaikat. Az extra étkezés hatással van a boldogság- és egészségérzetünkre, míg az átélt csintalanság befolyásolja a hosszabb távú egészségünket.”
Mik is tehát azok a dolgok, amiket az ausztrálok csintalannak gondolnak?
• Venni valamit, amire igazából nincs is szükségük (43%)
 • Lógni a munkahelyről (39%)
 • Nem takarítani, amikor pedig kellene (35%) 
 • Munkaidőben internetezni (34%)
 • Gyorséttermekben kávézni (28%)
 • Elaludni tornagyakorlat közben (27%)
 • Flörtölni a barátunk partnerével (19%)
 • Tolakodni (18%) 
 • Tilosban parkolni (14%)
 • Költeni a gyerekek örökségét (13%)
 • Telefonbetyárkodni (12%)
•  Valóságshow-t nézni (11%)
Az okok, amiért az ausztrálok csintalankodnak: 
• Oldja a stresszt (59%)
•  Boldoggá teszi őket (57%)
 • Fiatalnak érzik magukat (56%) 
 • Átsegíti őket az aktuális problémáikon (38%)
 • Egészségesnek érzik tőle magukat (24%)

 
     
 





 
    	 
    	 
    	 
		 
    	 
    	 
    	


